Tietoinen valinta Leena Sarkkinen Tmi yleiset sopimusehdot
Nämä sopimusehdot ovat voimassa 01.08.2021 alkaen. Olemassa olevien asiakkaiden kohdalla näitä sopimusehtoja sovelletaan välittömästi.
Palveluntarjoaja
Tietoinen valinta Leena Sarkkinen Tmi
Y-tunnus: 174080-4
Sähköposti: leena@tietoinenvalinta.fi
Sivusto, joihin näitä sopimusehtoja sovelletaan:
tietoinenvalinta.fi
Yleistä
Tietoinen valinta Leena Sarkkinen Tmi noudattaa Suomen verkko- ja kuluttajakaupassa säädettyjä lakeja ja asetuksia. Tätä sopimusehtoa sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Tietoinen valinta (jäljempänä ”yritys”) välisessä kaupankäynnissä. Yritys myy tekemiään digitaalisia tuotteita (mm. verkkoluennot, -kurssit, -koulutukset) ja toimintaan soveltuvia tuotteita sekä suosittelee muiden yritysten ja yrittäjien tuotteita (digitaalisia ja ei-digitaalisia). Tuotteiden maksuliikenne kulkee Visma Pay palvelun kautta. Laskutus on mahdollista henkilökohtaisissa valmennuksissa tai erikseen sovittaessa.
Sopimuksen voimassaoloaika ja irtisanominen
Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen.
Kertaluontoinen sopimus
Sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä tuotteen tai palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus voidaan päättää milloin tahansa, ilman etukäteisilmoitusta.
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Tuotteiden ja palvelujen toimitus
Yritys sitoutuu toimittamaan digitaaliset tuotteet tai palvelut joko
- heti oston yhteydessä (verkkokurssit)
- 48 tunnin kuluessa oston jälkeen (mikäli ostaja lisätään kurssialustalle manuaalisesti esimerkiksi kurssialustan vaihdoksen yhteydessä)
- viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ostosta (uudet verkkokurssit)
Hinnat
Palvelujen ja tuotteiden hinnat voivat vaihdella ja muuttua. Sähköpostilistalla oleville henkilöille saatetaan antaa ylimääräisiä alennuksia. Yrityksen verkkokaupassa oleva hinta on se, jonka asiakas maksaa, ellei asiakkaalla ole käytössään alennusta. Erilaiset kampanjat ja alennukset ovat voimassa vain rajoitetun ajan, eikä alennuksia myönnetä jälkikäteen. Kaikki hinnat sisältävät alv 10 % tai 24 %.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Sopimusehtojen muuttaminen
Yritys pidättää itsellään oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Muutosten taustalla ovat yleisimmin lainsäädännölliset muutokset. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön aika ajoin ja päättämään sen jälkeen haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, yrityksen sivustojen käyttö tulee välittömästi lopettaa.
Asiakaspalautukset ja reklamaatiot
Kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukaiset ehdot peruuttaa kauppa. Kuluttajalla ei kuitenkaan ole oikeutta peruuttaa digitaalisen tuotteen ostoa sen jälkeen, kun yritys on aloittanut digitaalisen tuotteen toimittamisen.
Asiakkaan tulee aina varmistaa, kuka tuotteen on valmistanut ja/tai myynyt ja ottaa kyseiseen tahoon yhteyttä ennen palautuspyynnön tekemistä. Asiakaspalautuspyyntö tulee toimittaa viipymättä sähköpostilla osoitteeseen info(at)tietoinenvalinta.fi
Reklamaatioissa asiakkaan tulee olla yhteydessä tuotteen alkuperäiseen valmistajaan ja/tai myyjään (esimerkiksi kumppanuusmarkkinointi). Asiakasreklamaatiot, jotka koskevat yrityksen omia tuotteita tulee lähettää yritykselle viipymättä, kuitenkin viimeistään kuukauden kuluessa. Yritys käsittelee reklamaatiot viikon kuluessa siitä, kun reklamaatio on tullut yritykselle.
Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet
Asiakkaalla on velvollisuus antaa yritykselle oikeat tiedot. Esimerkiksi henkilökohtaisen valmennuksen aikana asiakkaan on annettava ajankohtaista ja oikeaa tietoa yritykselle, jotta yritys pystyy antamaan parasta mahdollista apua ja tukea asiakkaalle. Väärien tietojen antamisesta koituneet vahingot ja tulojen menetykset eivät ole yrityksen vastuulla. Asiakas vastaa kaikesta materiaalista, jota tuottaa omalle/omille sivustoilleen.
Asiakkaan tilaamat digitaaliset tuotteet, jotka lähetetään joko heti tilauksen jälkeen tai sähköpostilla myöhemmin sovittuna aikana, ovat tarkoitettu vain asiakkaan henkilökohtaiseen käyttöön. Niitä ei ole lupa lähettää eteenpäin tai kopioida kolmannelle osapuolelle.
Vastuuvapauslauseke
Yritys ei ole vastuussa palvelujen, tuotteiden tai ilmaisten materiaalien käytöstä aiheutuvista kuluista, tulojenmenetyksestä tai muista mahdollisista toimenpiteistä, joita asiakkaalle saattaa aiheutua. Yrityksen sivustoilla esitetyt tiedot ja tulokset eivät ole satunnaisia tai poikkeuksellisia. Tulosten saaminen edellyttää kuitenkin aina omaa aktiivisuutta, tutustumista harjoituksiin sekä aikaa harjoitella.
Yritys tekee kaikkensa sen eteen, että jokaisella olisi yhtäläinen mahdollisuus saada aikaan samankaltaisia tuloksia, valitettavasti tämä ei ole mahdollista. Jokaisen saamat tulokset riippuvat aina yksilön omasta toiminnasta, motivaatiosta sekä tietotaidosta. Itsensä kehittäminen sekä opitun tiedon vienti käytäntöön on paras keino saada tuloksia.
Riita-asioiden käsittely
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi asiakkaan ja yrityksen välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Yhteydenotot:
info(at)tietoinenvalinta.fi